torsdag den 13. september 2012

Mænd og planlægning

Min mand (MUHAHAHA, synes stadig det er lidt sjovt, at kalde ham min mand, nu hvor han har været kæreste i SÅ mange år) fylder 30 år i morgen. Så langt, så godt. Jeg begyndte vel lige omkring vores bryllup, at udspørge ham om hvorvidt vi skulle fejre det og evt. hvordan???? Det skal ikke være nogen hemmelig, at jeg RIGTIG RIGTIG GODT kan lide at planlægge ting, og især festlige lejligheder. Så det var jo nærliggende, at jeg stak min næse i det her projekt (og så fordi jeg så havde noget nyt at tage mig til, når nu brylluppet var overstået), og hvad sagde manden så?! at JEG IKKE SKULLE BLANDE MIG, hvad giver i mig? Et par uger var jeg fornærmet over det, så begyndte jeg at spørge hvad han havde tænkt sig, om jeg skulle tage fri i tilfælde af at han ville morgenkaffe (manden sagde "jae, jo, det kan du vel godt, jeg tænkte, at holder morgenkaffe, jeg bruger en feriedag og holder fri!), om der var noget mad jeg skulle hjælpe med? Manden sagde først ja, så nej, så måske, så nej, så ja og for tre uger siden blev han så enig med sig selv om at han da ville holde fyraftens-reception. Sådan noget helt nede på jorden-noget med kolde øl og grillede pølser. Jeg spørger "skal vi sætte et opslag i avisen og se hvem der kommer", man den mener nej, og bruger laaang tid på at lave en invitation, som han så bruger endnu længere tid på at sende ud. Så er der pludselig kun 1½ uge til hans fødselsdag, jeg spørge nok 3 gange i døgnet om der er noget jeg kan hjælpe med, han svarer hver gang, at det er jo bare nede på jorden, så hvis bare jeg laver en gang kartoffelsalat, så er den vist fjong.
Nu sidder jeg her dagen før, i morgen dukker der 50-60 mennesker op til fødselsdag kl. 17, jeg skal lige lave 8 kg kartoffelsalat og bage en kage og ellers har jeg vist ingen pligter. Jeg burde jo nyde det BIG TIME, men det gør jeg så ikke..... Hvorfor? Fordi manden stadig ikke har handlet ind, ikke har så meget som overvejet borddækning, ikke har tænk på sådan noget som toiletpapir, viskestykker og opvaskemiddel (da det skal holdes "ude i byen") eller for den sags skyld bare har styr på alt det der skal køres derud og så i øvrigt først kommer hjem kl. 19 i aften.
Jeg synes jo et eller andet sted, at det er ærgerligt hvis det  hele flopper for ham, men måske synes jeg at det er endnu værre, hvis alle damerne synes, det er mærkelig, at jeg ikke har styr på det, men værst er det jo nok, hvis det viser sig, at det hele klapper og er skide hyggeligt, og at det kunne gøres uden at have planlagt alt ned i mindste detalje :-D

Så nu vil jeg sætte mig endnu en kop kaffe og forsøge at lade være med at skrive lister over alt det, der skal være styr på inden længe :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar