mandag den 16. maj 2011

At forrette sin nødtørft:-)

Jeg bor jo, som nogle måske ved, sammen med en hel håndfuld handyr. Det drejer sig om et par hankatte (godt nok har de lige været under kniven, snip-snip, og nu er de knap så meget handyr:-)), en hanhund, Kronprinsen og hr. kæreste.
I den forbindelse er der et par ting, jeg ikke helt kan forstå, som om de lever i et eller andet parallelt univers en gang imellem. En af de ting er trangen til at tisse andre steder end på toilettet (okay, jeg sætter stor pris på at hverken hund eller katte benytter den løsning, men de pisser til gengæld OVERALT i haven). Jeg mener, toilettet blev opfundet i 1775 og ikke uden årsag. Hvad er det så der gør havetisseri så fantastisk? Hr. kæreste påstår hver gang, at jeg snakker om, at nu skal vi også til at bruge skvalderkål i salatskålen, at lige de steder det vokser, ja der har han tisset. Kronprinsen har præsteret at rejse sig fra sofaen, gå hen i døråbningen og tisse ud i hullet til den nye terrasse, for så at gå på badeværelset og vaske hænder og sidst jeg gik og vandede blomster i haven, gik hunden og vandede efter. Det er altså i den grad et mærkeligt fænomen. Det skal dog i den sammenhæng siges, at kattene er blevet væsentligt bedre her på det sidste til at finde bedre egnet steder end lige der, hvor jeg går og står. Om det så skyldes snip-snip eller at der nu er fliser i det meste af haven, det vides ikke, men da fliserne ikke har hjulpet på de andre handyr, overvejer jeg snip-snip til hele banden;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar