søndag den 22. maj 2011

Det minder lidt om veer;-)

Jeg kan huske da jeg ventede mig første gang, der kredsede tankerne tit og ofte omkring selve fødslen. Hvordan føles det, hvor ondt gør (og gør det virkelig så ondt som de siger;-)) og hvad kan man sammenligne det med. Erfarne kvinder udi det at føde (godt hjulpet på vej af diverse graviditetsbøger) fortalte at jeg kunne sammenligne veerne med menstruationssmerter * mange (her varierede tallet fra 20 til 1000). Hmmm tænkte jeg glad,for jeg havde aldrig rigtig haft menssmerter og den smule jeg har lært i matematik mindede mig om at 0*et eller andet=0, wup wup, det kan da ikke være svært;-) Jeg blev en anelse negativ, da jeg opdagede at den matematiske lov ikke gjaldt fødsler. For h...... hvor gjorde det dog ondt!
Anden gang jeg ventede mig, vidste jeg helt klart hvad jeg gik ind til, det ville gøre ONDT og især omme i lænden og så stramme til foran på maven. Stor var overraskelsen, da der "pludselig" lå en relativ stor fedtet unge på min mave, og det havde gjort ondt helt anderledes end sidst. Men endnu havde ingen af mine fødsler mindet om menssmerter*mange (da jeg stadig ikke havde oplevet menssmerter).
I dag har jeg så haft menssmerter der mindede om veer, så nu er jeg tilbøjelig til at give de kloge damer ret. Bortset fra at mine smerter i dag har været veer*0,5 (sådan ca.:-D), for dælen hvor jeg har jamret mig og ligget under dynen det meste af dagen, det er først nu et par timer efter Panodil (åhh hvilken lindring) at jeg er ved at være menneske igen. Jeg troede på et tidspunkt, at jeg måske var ved at føde og at der ville komme en ægte baby ud (og så at jeg ikke lige havde opdaget at det var på vej;-)). I det sekund overvejede jeg hvordan jeg nemmest kunne slippe udenom. Kaste mig i havnen (men jeg flyder sgu nok ovenpå), hoppe ud fra Rundetårn (kunne jeg nå det inden ungen kom) eller bare få det overstået og så stikke af til Langtbortistan og lade mand og børn være her. Jeg fik i hvert fald afklaret at jeg IKKE er klar til en baby mere foreløbig:-D Så nu vil jeg nyde en kold øl og min ikke gravide mave:o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar