tirsdag den 21. juni 2011

At være kedelig og ferieklar:-)

Ja jeg er vist lidt kedelig i denne tid, det er i hvert fald sparsomt hvad der kommer til mig, af ideer til hvad jeg kan skrive om. Jeg er vist mentalt er gået på ferie, men det er nok også meget fornuftigt, at begynde at lade op til ferien nu, for fra på fredag står den på masser af kvalitetstid med begge børn og hr. kæreste. Jeg må indrømme, at bare tanken gør mig indimellem helt svedt. Skal jeg virkelig praktisere damage control, tørre snotnæser, servere morgenmad, tidlig formiddagsmad, sen formiddagsmad, frokost, tidlig eftermiddagsmad, eftermiddagskaffe, aftensmad og aftenkaffe, skifte bleer, tørre røv, rydde legetøj op, pakke bil til diverse ture, skille søskende af, hjælpe Putten med at gå (det er cirka det ENESTE hun vil i øjeblikket) osv. i minimum 3 uger? Minimum fordi jeg jo reelt har 6 ugers ferie, og min tanke er da, at ungerne også skal have 6 ugers ferie, men med det forbehold, at skulle der være en venlig sjæl, der fandt på at invitere MIG og kun mig på besøg i et par dage, så takker jeg ja tak og kysser den jord de betræder;-) 

Ej det lyder jo som om jeg jeg ikke gider mine unger, det gør jeg da som regel;-) Og det bliver da skønt med ferie, men begrebet ferie har altså fået en lidt anden definition, end den gang man var ung og ikke havde børn. Dengang var ferie = masser af afslapning, gerne ved stranden, sommerferiejob sammen med andre unge, en chartertur sydpå hvor poolen og et par gode bøger blev omdrejningspunktet. I dag er ferie = en masse servicering af ungerne, så de får den bedste ferie man kan tænke sig, så de kan tænke tilbage på deres barndomsferier som noget helt fantastisk og magisk, ligesom jeg selv gør. Det er selvfølgelig også lig med dage hvor vi laver så lidt som muligt, dage hvor vi er på tur og hvor vi som forældre får lov til at opleve verden for første gang igen, dage med masser af knus, kram, jordbærkys og softice ud over det hele. Det er der hvor vi som forældre finder tid til de gode samtaler, tid til at være længe op om aftenen, bruger tid på hinanden (jeg tænker massage, kærtegn, kys - you get the picture;-)) og ikke mindst sammen ser på vores helt igennem fantastiske unger og bekræfter hinanden i, at det dog er utroligt, at vi lige skulle være så heldig, at vi fik de to skønneste børn, der nogensinde har gået og kommer til at gå på denne jord. Og ikke et sekund vil jeg bytte noget af det væk for at få min ungdomsferie igen! (og så ikke et ord om, at vi så sent som i går aftalte, at tage på voksen-storby-forlænget-weekend til efteråret;-))  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar