mandag den 27. juni 2011

Bare det dyreste, tak!

I forhold til penge, så er jeg sådan en underlig blanding af en spenderer og en nærigmås. Når vi er nogen steder, så bruger jeg løs, også gerne af penge jeg ikke har (eller jo de er der jo, men de skulle måske være gået til noget andet;-)). Når så jeg skal købe noget som vi virkelig mangler, så kommer nærigheden op i mig, og jeg ender tit med slet ikke at købe noget fordi det er for dyrt, eller jeg ender med at købe noget helt andet:-S Absolut ikke en af mine stolteste sider, men det bliver nok aldrig anderledes medmindre jeg pludselig bliver meget meget rig, og jeg bare kan give den gas hele vejen rundt;-)

I går besøgte vi Moderjordfestivalen i Maribo, som var en skøn lille festival med lokale udstillere inden for fødevareområdet. Der var masser af smagsprøver (et hit når man har små børn med, ja og moderen synes nu også ret godt om det;-)), spændende produkter man kunne købe og så lidt levende dyr som man enten kunne klappe eller se blive slagtet.
På sådan et marked bliver jeg helt høj af stemningen og drømmer mig straks væk til et sted hvor jeg lever som hjemmegående husmor med masser af tid til at bage og sylte, hvor ungerne altid er hjemme og vi i fællesskab sørger for at malke koen, samle æg og grave kartofler op. Aldrig mere stress og jag, kun overskud, økologi og duften af nyvasket sengetøj der er blæst tørt ude i det skønne sommervejr. Derfor er jeg også en fantastisk kunde på sådan et marked, for jeg ved jo inderste inde at jeg aldrig bliver hjemmegående, selvforsynende husmor, men så kan man da købe sig til lidt af atmosfæren og pludselig synes jeg at det er helt fjing-fjong at betale 25 kr for et kilo mel eller over 100 kr for en spegepølse eller tæt på en 50'er for et glas syltetøj.
Og så ikke et ord om, at når jeg i morgen står nede i Lidl, vælger det billigste - for hvorfor f..... skal det der økologi/nærproduceret/med lavt fedtindhold være så dyrt;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar