mandag den 6. juni 2011

Jeg har prøvet noget nyt

Nå så gik der lige en hel Kristi Himmelfarts ferie og nøj hvor har jeg nydt det (men har da også haft timer, hvor jeg ønskede det blev hverdag og institutionerne var åbne igen;-)). Der er en masse jeg skal fortælle om, men det bliver nok først i morgen jeg når det.

I dag vil jeg nemlig lige fortælle kort om en episode jeg var med i i dag og hvor jeg for en gangs skyld fik taget mig sammen og gjorde noget nyt! Jeg tog nemlig bladet fra munden og fik sagt fra, så der ikke var tvivl om at jeg mente det (og her snakker vi selvfølgelig i forhold til et voksent menneske, børn plejer det at gå meget godt med).
Jeg var nemlig ude for at der var en kammerat der gjorde grin med Hr. kæreste, og det er så ikke første jeg har oplevet det og jeg plejer egentlig bare at grine lidt med og så blive ked af det når jeg kommer hjem.

Jeg skal ikke kunne udelukke, at jeg en gang imellem har udtalt mig mindre pænt om hr. kæreste og især alle hans irriterende vaner, evner eller manglende på samme. Jeg skal heller ikke kunne udelukke, at jeg  indimellem synes, han kan være det største fjols, der kan gå på to ben, men han er dog MIT fjols!
Er der noget jeg er blevet klar over efter, at vi har fået børn, så er det at man altid skal tage en mors brok over børnenes far med et gran salt. Søvnunderskud kan have en ret negativ indvirkning på de briller en mor ser på sin mand med, og er der nogen der gider lægge ørere til, så er det måske meget sundt at få lidt luft hos familie, veninder, venner eller på bloggen;-) (så slipper man også for at køre på repeat hver gang man ser manden:-D). Men bare fordi jeg brokker mig over ham, er da ikke ensbetydende med, at andre skal give mig ret eller endnu værre, selv komme med deres negative kommentarer om ham, for så kommer løvinden op i mig og i dag viste hun altså klør. Og hvor føles det dog skønt, at forsvare ham man elsker, for det er lige præcis derfor jeg har altså valgt at bo sammen med ham, fordi jeg elsker ham og IKKE fordi det er det nemmeste(for det er det absolut ikke altid;-)). For i den sammenhæng er jeg af den holdning, at så jeg hellere vil undvære end nøjes (den holdning gælder så SLET IKKE når vi snakker mad:-D).

3 kommentarer:

  1. Hejsa,
    Her fra sidelinien kan jeg kun sige godt for dig!! Du har nemlig helt ret han er din med fejl og mangler men hvem har ikke det. Men han er også farmand til dine lækre unger..
    Jeg synes at man skal have et sted til brok og lyttende ører som siger ja du har ret og det er ikke rimeligt. Men hvor er det kikset det andet og godt du siger fra..
    Som Anton siger i øjeblikket, så kan de lærer det...

    Har du egentlig fået min sms med mål? Og evt forslag om byttehandel..

    Lykke

    SvarSlet
  2. Hej skønne

    Ja så kan de lære det;-) Det er en god ting at lære allerede nu Anton:-)

    Ja det har jeg, har bare ikke fået svaret, vi har haft fuld knald på i den såkaldte ferie;-) Jeg har til aften klippet stoffet til en hat, som jeg syr sammen i morgen, så må du se om det er noget du kan lide, inden du beslutter dig. Jeg havde ikke mere af det gule stof, men noget helt fantastisk grønt med hvis prikker og noget retro i pink og orange, men man skal nok lige se det;-)

    SvarSlet
  3. Hejsa Mette

    Helt i orden. Man har jo noget at se til med to unger kender det jo..
    Jeg elsker grøn så mon ikke det falder i min smag.. Glæder mig til at se den.

    Sov godt.. Glæder mig til at høre historien til vores næste MG... glæder mig allerede men mest til vores hygge. Dejligt at I alle er kommet ind i mit liv.

    Lykke

    SvarSlet