lørdag den 11. juni 2011

Slummy mom i ordets bogstaveligste forstand;-)

I går var ungerne og jeg kørt til Næstved for at besøge vores lille nye kusine<3 Vi rendte desværre lige ind i mad-tid, så 30 min efter stod vi igen ude på parkeringspladsen og havde en 1½ times lang køretur foran os, hvilket ikke er det største hit, når mindstebarnet hader at køre bil. Hvis ikke det passer med at hun skal sove, så skriger hun gerne højt og gerne hele vejen. Udsigten til 1½ time i en varm bil med en skrigende unge og størstebarnet, der ville sidde med fingrene i ørerne mens han skreg "hold så mund Sofia, hold så mund Sofia, hold så ......................................" virkede bare ikke særlig tiltalende fredag eftermiddag efter en hård uge med alt for mange aktiviteter, så mor her besluttede hurtigt, at vi måtte afprøve det nye legeland i Næstved Storcenter. Og selvom jeg virkelig synes, at det er dødens pølse at sidde og holde øje og vinke og smile indforstået til de andre mødre (ih ja, hvor de hygger sig og nej hvor er vi gode sådan at bruge en eftermiddag her sammen med vores børn;-)), så var det da bedre end alternativet. Heldigvis gjaldt billetten kun i 1 time, og jeg kiggede jo slet ikke på uret første gang efter 10 minutter*host-host*;-). Nå men Kronprinsen fik brændt en masse krudt af, og det gjorde Putten sådan set også, for når hun ikke lige forsøgte at klatre alt for højt op, kunne mor jo gå rundt og holde hende i hænderne, nu mor ikke havde andet at lave;-)

Inden turen gik hjemad igen (og måske lidt som bestikkelse for, at jeg kunne få lov til at løbe en hurtig tur rundt i Bilka;-)) skulle vi jo have noget at spise, og eftersom at legeland er placeret klods op af Quickfood, kom vi jo ikke uden om at Kronprinsen gerne ville have pomfritter og pizza og pølser og cola og is og pomfritter igen og ..... you get the picture;-) Nu var vi jo på tur (og jeg ville egentlig også gerne have pomfritter;-)) så han fik pizza, pommes og cola-slush-ice, jeg fik cola, pommes og så en grov kyllingesandwich til den dårlige samvittighed. Og fred være med det ville jeg sige, hvis vi bare havde været ham og mig. Jeg havde da bare lige glemt Putten i kampens hede, hvilket ellers er rimeligt utroligt, for hun hang da der i slyngen og blev ved med at pille mig i næsen, hev mig i ørerne og forsøgte at stikke mine øjne mens jeg bestilte. Men altså hun måtte overleve på vores andres rester, og hun hyggede sig gevaldigt med pomfrittes, lidt pizza og cola og moderen kunne grave sig lidt ned, hver gang en af de der tjekkede mødre gik forbi med deres børn, der hvis de endelig gnaskede på noget, så var det en økologisk gulerod (kan man egentligt se om den er økologisk, når den er ude af indpakningen *gruble-gruble*). Arh men altså, jeg frygtede kort at de ville melde mig til kommunen, men kom så i tanke om at det er Lolland kommune jeg bor i, så mon ikke bare de vender det blinde øje til, det er de i faldt blevet kendt for;-)

I må have en fantastisk pinse allesammen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar