tirsdag den 19. juli 2011

Så er det næsten hverdag igen

Og så alligevel ikke;-) Som skolelærer har jeg jo 4 ugers ferie og 3 ugers forberedelse, og jeg har indtil videre holdt 2½ uges ferie, og har så besluttet at denne her uge skal stå på forberedelse (det er det skønne ved forberedelse, det kan man selv planlægge;-)). Denne beslutning er truffet ud fra vejrudsigten, som har lovet mere eller mindre efterårsvejr i den her uge. Så jeg tænker, at der kan være en mulighed for godt vejr i august i stedet, og jeg derfor gerne vil være på forkant med tingene. Godt så, men vejret har jo overhovedet ikke været efterårs-agtigt hverken i går eller i dag, og så er det altså svært at tage sig sammen til at sidde over bøger og computer. Men børnene er sendt i institution, så jeg kæmper for at være seriøs, mens ungerne rent faktisk nyder at se andre børn (ej okay, det er nok så meget sagt om Putten, hun er glad ligegyldig hvor hun er, men jeg tvivler på, at hun har et behov der hedder dagpleje, men Kronprinsen nyder at være sammen med "gutterne" igen).
I den tid jeg ikke kæmper for at være seriøs, nyder jeg så at være lidt alene, for jeg har et kæmpe-behov for at være mig selv og ikke kun hende der serverer mad, er konfliktmægler (er i klar over hvor mange konflikter sådan et par unger kan skabe i løbet af kort tid - Mellemøsten GO HOME;-)), puster på slået knæ/finger/tå/pande ect., serverer lidt mere mad, finder lige den der duploklods/det der dyr/dukke eller noget andet som skal bruges LIGE NU og som i hvert fald er så meget væk, at kun en mor kan finde det øverst i legetøjskassen;-)

Forstå mig ret, det er skønt at holde fri, jeg elsker fridage og ferier hvor vi har tid til alt eller intet, men jeg elsker også hverdagene, hvor jeg  kan finde enkelte tidspunkter, hvor jeg er helt alene og hvor der er helt stille omkring mig. Det har jeg nemlig et stort behov for, hvis jeg skal fungere i fællesskabet. Så stod det til mig, så startede arbejdet rigtig op igen om en uges tid eller halvanden, og så kunne vi holde en ferie mere i efteråret.

Nå men det er jo ikke op til mig at bestemme, og mon ikke også at jeg inden længe får mit ønske om kortere sommerferie opfyldt, men mon ikke også at politikerne glemmer, at jeg sagde en ferie mere i efteråret;-)

1 kommentar:

  1. Jeg ville elsker at holde fri så længe, men holder nu også meget af hverdagen. Det med den kortere sommerferie, kunne meget vel blive aktuelt SNART.

    "Uheldigt" med vejret *HA HA*...jeg håber, at du kommer dig over det og finder inspiration i de næste par dage, hvor de vist har lovet lidt mere øv vejr. Sov godt...*KNUS* fra Gitte

    SvarSlet