søndag den 21. august 2011

En stolt gudmor

Så blev mit lille skønne gudbarn døbt i går, og det var en rigtig dejlig dag:-)

Det at have fået den ære, at være gudmor betyder virkelig meget for mig. Puha jeg kan blive helt rørt bare ved tanken. Tænk sig, at hendes forældre gerne vil give mig så stor en rolle i deres førstefødte guldklumps liv er jo skønt. Jeg kan nemlig huske alle de tanker, jeg havde i hovedet, da vores førstefødte skulle døbes, det var altså en stor dag, og jeg var meget berørt hele dagen. Det var også en stor dag, da Putten skulle døbes, men da kendte man følelserne på forhånd, og jeg blev knap så berørt (altså et par enkelte tårer jeg kan nok ikke sige mig fri for;-)). Til Kronprinsen dåb kæmpede jeg til gengæld rigtig meget, for jeg følte virkelig at nu blev der passet ekstra meget på ham, at vi fik den der guddommelig beskyttelse af ham, så nu kunne jeg slappe lidt mere af, der er en der altid vil passe på ham.Og ja, jeg ved godt at man som gudmor ikke har større forpligtigelse end at oplære barnet i den kristne tro, men jeg tænkte ind i det, at ved at min søster nu var blevet gudmor for ham, så ville hun også lære ham om livet generelt og i særdeleshed om mig, hvis det forfærdelige skulle ske og jeg en dag ikke er her mere. Det er også med de tanker jeg nu er gået ind i rollen som gudmor for skønne Josephine. Hvis det værste skulle ske og en eller begge hendes forældre en dag er væk, så vil jeg lære hende om den kristne tro, men så sandelig også om hendes forældre, alle de gode historier og fortælle hvilke skønne mennesker de er (igen ja, jeg ved også godt at gudmor ikke er = at hun ville skulle bo hos mig, jeg ville sagtens kunne være der for hende alligevel). Sådan helt lavpraktisk så må gudmor også betyde retten til at forkæle helt vildt, og det glæder jeg mig til, da det jo er sådan noget man ikke kan tillade sig på sammen måde med sine egne, da der også er noget opdragelse der skal passes;-) Og så satser jeg på, at jeg skal have hende på ferie hver sommer, når hun lige bliver lidt ældre (=renlig og sover om natten;-)) og det glæder jeg mig fa.... til:-D
Lige et par billeder af skønlingen og hendes forældre og mig:-)



Udover at være gudmor havde jeg også fået det ærefulde hverv, at bage den ene af dåbskagerne. Den var med to lag hindbær og blåbær-mousse og et lag Marabou-Daimchokolade-mousse. Den var smurt op med Nutella-smørcreme, dernæst flødeskum og tilsidst overtrukket med marcipan. Pynten lavede jeg af fondant. Det var ikke det nemmeste at indfarve lilla, når man skal finde den rette balance mellem blå og rød. Den var fyldt med fejl, men når musikken spiller, er det heldigvis de færreste der lægger mærke til det;-) Min skrift SKAL jeg se at få øvet mig på, det dur jo ikke, at en skolelærer har så dårlig håndskrift (så måske bloggen skal til at udkomme på papirsruller:-S)






Hvis du er nået med helt herned, så vil jeg da også lige vise et billede af Kronprinsen, bare fordi jeg synes han var super lækker i hans nye tøj;-)



3 kommentarer:

  1. 1: Sidder med klump i halsen (IGEN!!!)
    2: Guuuud hvor er du da for sindsyg vildt smuk på det billede af dig og Josefine!!!
    3: sød kage :o)
    4: Snart kaffe?

    SvarSlet
  2. 1: Den klump havde jeg også på dagen, især i kirken og igen da jeg skulle skrive om det:-)
    2: Tark;-)
    3: Tak igen
    4: Helt sikkert, fredag?

    SvarSlet
  3. Tillykke med det ærefulde hverv :o)
    Kagen ser rigtig lækker ud, den blev nok hurtigt spist ;o)

    SvarSlet