onsdag den 20. april 2011

Familie sælges billigt!

For dælen hvor er det bare en af de der dage, hvor det ville være rigtig rigtig dejligt hvis mand og børn fandt et stort hul og forsvandt ned i, bare et par timer eller tre (eller allerhelst bare til i morgen, men så kommer man næsten til at tro at jeg ikke kan lide dem;-)).

Okay - for at gøre en kort historie lang, så skal vi holde påskefrokost på fredag for nogle venner, ikke noget vildt og voldsomt, men alligevel noget jeg har planlagt længe og tænkt mange tanker omkring. Blandt andet har jeg sendt dem en personlig indbydelse (personlig = bærer ret meget præg af hjemmegjort klippeklistring) for ligesom at lægge stilen for dagen, hvor tanken er, at de skal have noget lækkert mad, der skal være pænt hjemmelavet påskepynt, i hvert fald noget af det skal være hjemmelavet og noget skal være pænt, og jeg har planlagt trille æg-konkurrence med præmier osv. i den dur.
For at holde sådan et arrangement kræver det at man kommer ud og handler. Nu ved jeg ikke, hvordan det er andre steder i landet, men her i byen opfører samtlige indbyggere sig som om butikkerne vil være lukket de næste par måneder, så man starter med at handle om mandagen, fortsætter om tirsdagen og onsdag bruger man så til at købe alt det man glemte de andre gange. Det betyder, at det er helt umuligt at komme til noget som helst, og hvis man har et par børn med, ja så er man faktisk ikke velkommen, eller det er er i hvert fald fuldstændigt umuligt at handle ind, styre rundt med den der "fantastiske" bil de har i Rema, som knægten insisterer på at køre i og samtidig få plads til varerne i vognen, når der også sidder en lille putte på børnesædet. Derfor har jeg hele tiden kalkuleret med, at jeg kunne handle enten tirsdag eller onsdag aften når kæresten kom hjem fra job. Han havde bare glemt at informere mig om, at han skulle til fodbold begge dage! Og selvfølgelig lige efter job, så jeg fik besked at jeg ikke skulle regne med ham før torsdag morgen. Her begyndte arrigskaben så småt at ulme, det blev så ikke bedre, da han krydrede den med "jamen du har jo fri hele dagen". Ja goddag mand økseskaft, jeg laver jo heller ikke andet end at sidde her hjemme og drikke kaffe, mens ungerne render rundt for lud og koldt vand (kan man fornemme at nu var der nu var små flammer på bålet af arrigskab?). Han formår så at fuldende den ved at komme hjem fra job i ok tid i går, og jeg er hurtigt til at sige at så er jeg den der et smuttet, men vi må indgå et kompromis, jeg bruger et kvarter mindre end beregnet, han kommer et kvarter for sent til træning. Men nej, samarbejde vil han åbenbart ikke, for jeg bliver mødt af kommentaren "det kan jeg ikke bruge til noget", godt så! Jamen jeg kan sagtens bruge din attitude til noget, jo! (Flammerne har godt fat nu!)
Her til morgen da vi kort berører emnet fortæller han så, at nu har han skaffet barnepige til børnene, der kommer en kl. 10. Øh det havde da været rart at få af vide i går aftes jo, for hele hytten ligner mere Jerusalems ødelæggelse end bare et hjem med børn, da jeg ikke har orket at rydde op efter ungerne i de her dage (man er godt nok træt kl. 19.30 når man har været alene med dem hele dagen, puha:-)), så den der halvanden time jeg fik til at rydde op, lige fjerne de vildeste nullermænd (vi snakker dem i størrelse hamster), få ungerne i tøjet og ikke mindst selv komme i noget tøj, var slet slet ikke nok. Men altså dog ikke en umulig opgave, især da jeg som regel tager rimelig let på hvordan her ser ud, så jeg havde nok overlevet, hvis ikke det var fordi han havde ringet efter sin mor eller mormor (jeg fik ikke af vide hvem af dem det var) og brokket sig over mig og fortalt hvor hårdt han har det, udearbejdende mand med små børn, fritidsinteresser og en kvinde der ikke forstår hans behov (okay, det sidste er det jeg forestiller mig han har sagt;-)).... for her sluttede samtalen så, for flammerne er nu meterhøje, og jeg måtte koncentrere mig dybt for ikke at flammerne skulle gøre rigtig meget skade, og jeg har hørt at ilt til et bål gør det værre, så jeg holder bare vejret;-)

Det er grunden til at vi nu ikke skal have terrasse alligevel, men bruge hullet til at grave hr. kæreste ned i, og så kan han tage sin lille datter med, for hun er i den grad pain i the ass-agtigt, for hun vil IKKE sove. Jo maks 1 time midt på dagen og det har nu stået på siden weekenden. Hun er træt allerede inden hun står op, så hun er meget lidt en fornøjelse at være sammen med og umuliggør nærmest hvert et tiltag for lave noget fornuftigt. Jeg er sikker på at Kronprinsen og jeg nok skulle hygge os, hvis bare de andre forduftede lidt, men der ville jo nok heller ikke gå længe, inden vi savnede dem igen, det er jo det fantastiske ved ens FAMILIE<3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar