fredag den 29. april 2011

Hvad voksne dog siger;-)

Årh hvor er det skønt med sol og sommer, der kræver at vi lukker op og lukker sol, varme og lys ind i vores hjerter og hjem:-) I hvert fald fristes man til at åbne døre og vinduer, for ikke at smelte væk når man er indendørs. Og udover at man får frisk luft og lys ind, så kommer der desværre også ting ud af hjemmet, som det måske havde været bedre blev inden for hjemmets fire vægge:-)

Vi har et par katte, ikke altid med min gode vilje, men dog et par levende katte, som børnene skal lære at behandle ordentligt. Det vil sige at Putten IKKE skal stikke sine små fingre ind i øjnene, næsen, munden, rø... på dem, hun skal heller ikke se hvor lange knurhår de kan få, eller hvor godt halen sidder fast. Det er heller ikke nødvendigt at hun bruger dem som hovedpude, bidering, hoppedyr eller forsøger at tælle deres ribben ved at tage fat i hvert enkelt ribben og hive det ud gennem pelsen. Det vil også sige at Kronprinsen IKKE skal bruge dem som rekvisit i sine "nu-slår-den-her-dinosaurus-den-her-kat-ihjel-lege" eller som bold eller som bamse der hænger under den ene arm. Han skal heller vise dem hvordan vaskemaskine eller opvaskemaskine ser ud indefra, og han skal slet ikke introducere dem for et karbad (okay, det er så nok mest for min skyld, da det jo er mig der skal gøre rent, når først katten er løbet huset igennem slaskende våd). 

Det har resulteret i at jeg ret mange i løbet af en dag fortæller først den ene så den anden, at de skal være gode ved kattene. Jeg starter som regel med at sige tinge pænt og ordentligt, men efter et par millioner henstillinger, skal jeg ikke kunne udelukke at forbipasserende har kunne høre følgende i ret højt toneleje: "så vær dog for helvede god ved missen!" Og jo mere jeg tænker over det, så er det en sætning jeg bruger ret tit - til børnene, hunden og i aftes da vi var kommet i seng til hr. kæreste:-D Jeg håber at vores naboer kan høre forskel på konteksten;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar